Božský gambit

Pravidla

Jedná se o předfinální verzi pravidel pro tento rok. Nejpozději začátem srpna budou případně na zákadě Vašich připomínek upravena a bude potvrzena jejich konečná verze. Pokud s některými pravidly nesouhlasíte, máte šanci se ozvat a prodiskutujeme to s Vámi. Čím dříve tak učiníte, tím větší je šance, že budeme ochotní něco měnit :-)


Obecná pravidla

  • Jsi-li blb, zůstaň doma, všem to prospěje.
  • Hra je určena zejména pro lidi starší 15 let. Mladší hráči se mohou účastnit pouze pod dozorem zodpovědné osoby starší 15 let nebo jako nebojové postavy. Všichni hráči pod 18 let musí mít vytištěný a ručně podepsaný souhlas rodičů s uvedeným telefonem na ně.
  • Při registraci se každý hráč (či doprovod hráče pod 15 let) musí na požádání prokázat platným občanským průkazem.
  • Podmínkou účasti je odpovídající kostým.
  • Nutností a podmínkou účasti ve hře je znalost pravidel.
  • Všechny zbraně používané v boji musí být schváleny organizátory.
  • Je zakázáno účastnit se akce pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek.
  • Kouření v lese je zakázáno zákonem a nebude tolerováno.
  • Lehké porušení pravidel bude řešeno napomenutím, opakované porušování pravidel nebo těžké porušení pravidel (například brutální boj) bude řešeno vyloučením z akce bez náhrady.
  • Případné spory řeší organizátoři. Rozhodnutí organizátora je konečné a stojí nad psanými pravidly.

Systém bitvy

  • Bráček je bitva s prvky LARPu. Je na každém hráči, nakolik se bude věnovat hraní role a nakolik se bude zajímat čistě o boj. Akce je koncipována tak, aby si ji užily jak čistě bojové, tak čistě nebojové postavy. Spousta problémů jde vyřešit i beze zbraní.
  • Bitva bude probíhat kontinuálně, ačkoli její charakter se bude měnit v závislosti na probíhajících questech. Ty budou průběžně vyhlašovat velitelé jednotlivých frakcí, případně vyplynou ze situace. Plánována je pouze jedna větší pauza na jídlo a očerstvení, ostatní si hráči musí řešit ve vlastí režii.
  • Délka bitvy je plánována na cca 5-6 hodin + závěrečná bitva.
  • Každý hráč patří k některé herní frakci a měl by usilovat o její vítězství. Stejně tak může mít své vlastní osobní cíle a ambice. Je na každém hráči, zda pro něj budou nejdůležitější cíle frakce či osobní. Vždy by však mělo být snahou hráče splnit ideálně všechny možné cíle. Chování postav by také mělo být konzistentní a logické, např. by postava neměla zradit svou frakci, pokud k tomu nemá nějaký logický herní důvod.
  • Vítězství na Bráčku je relativní. Vyhraje především každý, kdo se dobře pobaví. Jako vítěz se může cítit některá z frakcí, ale také jednotlivé skupiny či jednotlivci. V některých ohledech bude vítězství jasně definované, jinde záleží na Vašem pocitu.
  • Nemusí zvítězit nutně strana s nejsilnější armádou. Politika a přemýšlení dělá divy.
  • Hlavní je se dobře bavit!

Pravidla zbraní

  • Všechny zbraně musí být především bezpečné!
  • Všechny zbraně musejí vypadat pokud možno reálně a nerušit prostředí bitvy. Zbraně se berou jako součást kostýmu.
  • Zbraně nesmějí mít žádné ostré hrany a na čepeli žádné kovové části.
  • Kovové záštity, hrušky, koše a další prvky budou povoleny, jen pokud budou naprosto bezpečné.
  • Jakákoli zbraň může být nepovolena bez udání důvodů (což se ovšem dít nebude, ale kdyby se někdo chtěl hádat...)
  • Neschválené zbraně budou po dobu bitvy zabaveny a uschovány na bezpečném místě, aby nedošlo k jejich ztrátě či poškození.
  • Zbraně mohou být rovněž kontrolovány během bitvy a případně vyřazeny.
  • Všechny zbraně mohou být testovány na uživatelích.
  • Velitelé a CP mohou mít libovolné zbraně, které se vymykají standardním pravidlům, pro ostatní platí níže uvedená omezení.

Meče a podobné zbraně

  • Všechny meče a příbuzné zbraně musí mít čepele měkčené alespoň 1 cm silnou vrstvou vhodného materiálu (EVA, karimatka, mikroporézní pěna atd.).
  • Maximální délka meče je 130 cm.
  • Nerozlišujeme jednoruční, obouruční a jedenapůlruční meče. Seky stačí vést jednou rukou. Omezení je pouze v možných kombinacích.
  • Meče do 100 cm lze kombinovat se štítem či dýkou.
  • Tesáky do délky 70 cm lze kombinovat se štítem nebo druhou zbraní do délky 70 cm.
  • Dýky mají rozměr maximálně 40 cm. Lze je kombinovat se štíty a krátkými zbraněmi (meče do 100 cm, sekery a podobné do 90 cm, řemdihy, dýky, vrhací zbraně atd.)

Drtivé zbraně a sekery

  • Zásahová plocha musí být měkká a snadno stlačitelná. Horní třetina topora musí být rovněž dostatečně měkčená.
  • Maximální délka těchto zbraní je 120 cm.
  • Do 100 cm je lze kombinovat se štítem nebo dýkou.
  • Do 70 cm je lze kombinovat se štítem nebo druhou zbraní do délky 70 cm.

Řemdihy

  • Maximální délka celé zbraně je 90 cm.
  • Koule řemdihu musí být z měkkého a lehce stlačitelného materiálu (molitan, karimatka, mirelon, ...) ne například z tenisáku.
  • Na kouli nesmí být žádné nebezpečné hroty a výčnělky.
  • Řetěz musí být např. plastový, nebo ze silnějšího provazu, který neřeže.
  • Řemdihy lze kombinovat pouze se štítem nebo dýkou.

Kopí a píky

  • Kopími a píkami se útočí pouze bodem. Při bodu musí být pevně drženo oběma rukama.
  • Hrot musí být dlouhý alespoň 20 cm a vyroben musí být tak, aby se při bodu snadno stlačil, ale aby v žádném případě nedošlo ke kontaktu zasaženého s toporem.
  • Maximální délka 200 cm.
  • Kopí nelze kombinovat s jinou zbraní ani štítem.

Štíty

  • Štíty mohou být libovolného tvaru o vnějším obvodu maximálně 220 cm.
  • Větší štíty a pavézy lze používat, pouze pokud váží alespoň 4 kg.
  • Štíty nesmí mít ostré hrany. Okraje musí být oblepené minimálně kobercovkou.
  • Případné kovové prvky na štítu nesmí být ostré nebo drsné.
  • Ke krytí lze používat i různé hole, což ocení zejména nebojové postavy. Musí být uzpůsobeny k vykrývání úderů. Pokud se bojíte o její zničení, raději ji ke krytí nepoužívejte. Měkčení není vyžadováno. Útočit holí je přísně zakázáno.

Luky a kuše

  • Maximální povolený nátah je 15 kg.
  • Šípy musí mít měkkou stlačitelnou bambuli o průměru minimálně 5 cm. Přední strana bambule musí být rovná, nikoli kulová. Bambule musí být upevněna tak, aby dřík šípu za žádných okolností nemohl prorazit bambuli.
  • Jeden šíp ze sady může být při schvalování rozebrán, aby byla prověřena konstrukce.
  • Každý střelec musí mít ke zbrani minimálně 10 šípů či šipek.
  • Je zakázáno střílet cizí municí, pokud se majitelé předem nedomluví jinak.
  • Doporučujeme si na šípy a šipky udělat značku, která usnadní jejich pozdější identifikaci a vrácení majteli.

Oštěpy a vrhací zbraně

  • Musí být celé dostatečně měkčené.
  • Nesmí mít žádné zbytečné výstupky a hroty - radši se držte při zemi se vzhledem a dbejte na bezpečnost.
  • Minimální velikost vrhačky je 20 cm.
  • Rozlišujeme vrhačky lehké (do 60 cm; např. nože, hvězdice, kameny, čakramy, tomahawky atd.) a těžké (nad 80 cm; oštěpy, pila, balvany, vrhací kladiva atd.) - které se liší svou účinností - viz pravidla boje.
  • Maximální počet vrhacích zbraní na osobu je 5 ks.

Pravidla kostýmů a zbrojí

  • Za dostačující kostým se považuje jakýkoli kostým, který vizuálně neruší a splňuje minimální požadavky pro rozpoznatelnost dané strany.
  • Je nutné, aby měli bojující na kostýmech alespoň základní rozlišovací prvky (např. šerpa v dané barvě, symboly démonů, znak národa atd.) odpovídající jejich straně (viz Strany)
  • Zbroje jsou součástí kostýmů, nehodnotí se tedy zvlášť kostýmy a zvlášť funkčnost zbroje.
  • Kvalita kostýmu a zbroje neovlivňuje počet životů. Hráči v nadprůměrných kostýmech budou ale odměněni herními předměty a platidly. A v neposlední řadě také vyšším zájmem fotografů :-)
  • Za funkční zbroje navíc hráči získají různé imunity (vždy platí pouze na místa krytá zbrojí

Lehká zbroj: vycpávaná, lehká kožená atd. = imunita na lehké vrhací zbraně. 

Střední zbroj: těžká kožená, lehká kroužková či šupinová atd. = redukce zásahů do trupu na 1 život, imunita na lehké vrhací zbraně 

Těžká: plátová, lamelová, těžká kroužková či šupinová atd. = redukce zásahů do trupu na 1 život, imunita na veškeré vrhací a střelné zbraně

  • Kvalitu zbroje posuzují organizátoři při registraci a bude vyznačena na glejtu.

Tvorba postavy

  • Každý hráč si může upravit postavu podle svých vlastních představ.
  • Postava má v základu k rozdělení 3 body. Každý velitel navíc získá při registraci určitý počet volných bodů, které bude moct dle svého uvážení rozdělit mezi hráče.
  • Hráč může body vyměnit v poměru 1:1 za životy, případně se za část bodů naučit kouzla: 1 bod = 1 kouzlo, 2 body = 3 kouzla, 3 body = 5 kouzel, 4 body = 7 kouzel.
  • Každá postava musí mít alespoň 1 život.
  • Kouzla lze interpretovat ve hře i jinak než magií, např. léčení může kouzelník provádět kouzlem, alchymista lektvary a felčar polní operací atd., herní mechanismy i výsledky jsou však stejné. Pro zjednodušení však v pravidlech o všech těchto aktivitách mluvíme souhrnně jako o kouzlech.

Kouzla

  • Kouzlení je herně jen jedna z možností, jak popsané efekty vyvolat. Pokud nechcete hrát mágy a čaroděje, ale například házet firebally, vymyslete si postavu, která to z nějakého důvodu umí (jste zakrnělý drak, máte artefakt, máte malý příruční plamenomet...) Pravidla pro vás ale platí stejná, jen se liší herní způsob vyvolání daného efektu.
  • Každé kouzlo či použití efektu by mělo být alespoň kratičce zahráno dle vaší postavy (vykřiknutí zaklínadla, gestikulace, nabíjení plamenometu...)
  • Útočná kouzla jsou: Ohnivá koule, Ledový dech, Paralýza, Odhození.
  • Pomocná kouzla jsou: Neviditelnost, Létání, Léčení, Kouzelný štít, Berserkr.
  • Útočná kouzla jsou vždy reprezentována barevnou měkkou kuličkou o průměru cca 5 cm. Pokud chcete na někoho seslat útočné kouzlo (případně využít jiný herní princip), musíte jej zasáhnout touto kuličkou. Pokud minete, máte smůlu.
  • Kuličky reprezentující útočná kouzla dodají organizátoři (nicméně můžete mít i vlastní) a budou k doplnění ve věžích. Kdokoli, i když nebude kuličky herně využívat, je může vždy po boji sesbírat v libovolném množství a donést do věže, prospějete tím své straně.
  • Pomocná kouzla sesilatel může seslat na sebe samého nebo na kohokoli dalšího dotekem.
  • Můžete mít u sebe vždy nejvýše tři kuličky od každého útočného kouzla. Je však povoleno sbírat a znovu používat již použité kuličky a to i cizí.
  • Postava může seslat každé pomocné kouzlo maximálně třikrát, potom je vyčerpaná a síla se jí obnoví až při krátkém odpočinku mimo boj (tj. cca 5 minut, dy se nezapojuje do boje.
  • Zvyšovat množství kouzel jednoho druhu, které může postava seslat, lze tím, že si při tvorbě postavy "vezme" dané kouzlo víckrát. (Například budete chtít hrát nebojového léčitele, máte průměrný kostým a tedy 3 body k rozdělení při tvorbě postavy. 2 body můžete obětovat na kouzla. S jedním Léčením můžete vyléčit 3 zraněné postavy, což je vám málo, tak si Léčení vezmete dvakrát a léčíte 6 postav,  nebo rovnou třikrát a vyléčíte 9 postav, a až poté vám dojde energie a musíte odpočívat).
  • Každá postava může být pod vlivem maximálně jednoho pomocného kouzla. Jakékoli nově seslané kouzlo tedy ruší případný trvající efekt předchozího kouzla. Životy přidané léčením vám samozřejmě již zůstávají a posléze na vás může kdokoli seslat libovolné pomocné kouzlo.
  • Seslání léčení kromě doplnění životů zruší všechna seslaná kouzla s trvalým efektem, tedy pomocná kouzla, ale i paralýzu či ledový dech.

Útočná kouzla:

  • Ohnivá koule - ve hře reprezentována červeným balonkem. Zásah Ohnivou koulí kamkoli do těla ubírá zasaženému 2 životy (neplatí redukce zbrojí)
  • Ledový dech - ve hře reprezentován modrým balonkem. Zásah Ledovým dechem kamkoli do těla způsobí, že zasažený zamrzne na místě. Nesmí se tedy pohybovat, ani bránit. Po dobu zmražení se všechny útoky na zmraženého redukují na 1 život. Zmražení trvá 8 sekund (nahlas srozumitelně a pomalu napočítáte do pěti).
  • Paralýza - ve hře reprezentována černým balonkem. Zásah Paralýzou kamkoli do těla způsobí, že postava nesmí používat zasaženou končetinu (například ruka se štítem jen zplihle visí podél těla). V případě zásahu do trupu končetinu vybírá sesilatel. Pokud tak z nějakého důvodu neučiní, může si zasažený vybrat sám. Paralýza trvá, dokud se postava nevyléčí (léčení ve věži, kouzlo, dovednost...)
  • Odhození - ve hře reprezentováno žlutým balonkem. Zásah Odhozením kamkoli do těla způsobí, že zasažený musí neprodleně ustoupit 10 kroků vzad a sednout si na zadek (byla to fakt rána). Pokud je za ním velká překážka (též zeď věže), zastaví se o ní se ztrátou 1 život.

Pomocná kouzla:

  • Neviditelnost - herně reprezentována jednou rukou na temeni hlavy. Neviditelná postava zkrátka není vidět, tzn. Pokud někoho vidíte s rukou na hlavě, nevšímáte si ho, jako by tam nebyl. Neviditelnost funguje časově neomezeně, ale můžete s ní ujít maximálně 30 kroků. S neviditelností se také nesmí běhat, útočit nebo kouzlit či využívat dovednost, respektive zahájení každé takovéto činnost neviditelného zviditelní. Aby se hráč mohl zneviditelnit, musí nevyrušeně udělat 3 dřepy (tzn. nemůžete se zneviditelnit, když vás zrovna řeže parta nepřátel, potřebujete trochu klidu)
  • Létání - ve hře reprezentováno máváním rukama jako křídly. Letící postava může překonávat libovolné terénní i stavební překážky. Za letu se ale nedá útočit, bránit, ani kouzlit. Na letící postavu se však dá zaútočit pouze střelnými a vrhacími zbraněmi nebo útočnými kouzly. Pokud je letící postava zasažena Ledovým dechem, zamrzne ve vzduchu, spadne a rozbije se = je mrtvá. Pokud letící postavu zasáhne paralýza do "křídla", musí neprodleně přistát a dál má paralyzovanou ruku. Doba létání je časově neomezená. Vzlétání i přistávání se provádí tak, že hráč provede 3 výskoky. Během vzlétání i přistávání je normálně zranitelný, ale sám útočit nemůže. Létání nelze seslat na postavy v těžkých zbrojích.
  • Léčení - toto kouzlo doplní postavě všechny chybějící životy. Zároveň sejme z léčeného všechny působící dlouhodobě působící efekty (např. paralýza). Smrt se však léčit nedá, kdo zemře, léčení mu nepomůže. Léčení zabere min. 10 sekund (během té doby hráč provádí zaklínání, gestikuluje obvazuje zranění atd.)
  • Kouzelný štít - toto kouzlo vytvoří kolem postavy bariéru, kterou neproniknou žádné projektily, klasické ani magické. Je tedy nezranitelná vrhacími a střelnými zbraněmi a také útočnými kouzly. Pochopitelně sama také nemůže takto útočit. Boj se zbraněmi na blízko funguje normálně. Se štítem se však nedá běhat, pokud se postava rozeběhne, štít se nenávratně rozplyne. Časově je trvání kouzla neomezené. Ve hře reprezentováno bílou šerpou s nápisem "ŠTÍT". Seslání trvá cca jako nasazení šerpy.
  • Berserker - očarovaný hráč si redukuje všechna obdržená zranění na 1 a přibývají mu dočasně 2 životy. Musí se však celou dobu chovat jako šílený - řvát, vyhledávat boj, neposlouchat rozkazy. Během vlivu kouzla nemůže berserker kouzlit ani střílet, nemá na tyto činnosti dostatečné soustředění. Po boji (když není v dohledu žádný nepřítel) se může uklidnit a kouzlo mizí, jinak bojuje, dokud nepadne. Po samovolném vypršení kouzla mu zůstává vždy 1 život a potřebuje odpočinek nebo léčení.

Pravidla boje

Soubojový systém

  • Zásahové plochy jsou prodloužené, tzn. trup (tj. hrudník, břicho a záda), nohy po kotníky a ruce po zápěstí.
  • ZAKÁZANÉ zásahové plochy jsou hlava, krk, rozkrok a prsty na rukou i nohou.
  • Zásah zbraní do zásahové plochy ubírá zasaženému životy. Zásah do trupu (tj. hrudník, břicho a záda) ubírá 2 životy (pokud není zásah redukován zbrojí), do ostatních míst 1 život.
  • Aby byl zásah platný, je třeba jej provést s dostatečným nápřahem.
  • Všechny útoky musí být tlumené.
  • Zásah uznává zasažený, ne útočník a dá nějak najevo, že ho uznal (přinejmenším stačí říct "Jo", přikývnout atd., lépe je zásah adekvátně zahrát).
  • Bojuje se nepřerušovaným systémem boje, tedy real-time.
  • Kopím lze pouze bodat. Ostatními zbraněmi se bodat nesmí.
  • Zakázané jsou útoky štítem, prorážení štítu násilím, kopání do štítu, útoky na zakázané zásahové plochy i naznačování takovýchto útoků, útoky plnou silou a další projevy násilí. Zakázaný je také "vlnitý plech" a boj s kopím připomínající šicí stroj.
  • Pro zásahy střelnými a vrhacími zbraněmi platí stejné zásahové plochy a pravidla jako pro zbraně na blízko.
  • Pokud se projektil odrazí do více bojovníků, zraněn je jen první z nich.
  • Útoky zezadu se hlásí až po zásahu (kdyby si náhodou zasažený nevšiml) a musí být vždy maximálně tlumeny.
  • Povoleno je zachytávání soupeřovy zbraně za část určenou k držení, popř. za ruce, ale jen na krátkou dobu a bez použití přehnaného násilí na obou stranách.

Smrt, léčení, oživování

  • Každý si životy počítá sám podle svého nejlepšího svědomí a vědomí.
  • Zraněné postavy se mohou léčit a doplňovat magickou energii (probíhá vždy současně a do plného stavu):

ve věži - léčení i doplnění kouzel trvá 2 minuty.

v některých herních lokacích - postup opět popsán na daném místě.

u postav s kouzlem Léčení

lektvarem, herními předměty atd. - viz popisky.

  • Pokud počet životů klesne na nulu, je postava mrtvá. Pokud je to možné, smrt zahrajte. Pokud ne, zvedne obě ruce za hlavu, uhněte mimo vřavu a dál nezasahuje do hry.
  • Mrtvoly nemluví! Pokud umřete, nepředáváte nikomu herní informace! Například neběžíte do věže a nevarujete osádku před invazní armádou, která vás zabila, když jste hlídkovali.
  • Na místě své smrti zanecháte veškeré herní předměty, které máte u sebe.
  • Pokud vám váš přemožitel neřekne něco jiného, můžete se odebrat k oživení.
  • Postava se může oživit:

u standarty - rychlé oživení několika bojovníků najednou přímo na bojišti. Jejich využití však bude omezeno počtem, takže je jejich použití na zvážení velitelů. Oživit se mohou vždy maximálně 3 bojovníci najednou a to tak, že odtrhnou ze standarty počítací lísteček a pomalu a nahlas napočítají do 5.

ve věži dané strany - zde trvá oživení 4 minuty, ale není nijak omezeno množstvím. 

v některých herních lokacích nebo u CP - postup bude popsán vždy na daném místě.

  • Po oživení dál hrajete svou postavu, ale nepamatujete si poslední události pře smrtí. Neměli byste tedy dát najevo, že víte, kde se před vaší smrtí zrovna nalézaly jednotky nepřítele, kdo vás zabil, kde leží věci, které jste měli u sebe atd.
  • Speciální postavy, velitelé a CP mohou zemřít i natrvalo (dál hrají řadovou postavu bez bonusu, ačkoli mohou dál velet), každý má nějakou slabinu. Ve hře bude možné zjistit, jak kterou důležitou postavu trvale zabít. Každý takový hráč svou Achillovu patu zná.

Zajímání

  • Postavy lze též zajmout, a to tak, že je omráčíte a poté se musí podrobit vaší vůli.
  • Omráčení se provádí stejně jako útok, pouze u toho útočník křičí "naplocho". Kouzly, střelnými a vrhacími zbraněmi naplocho útočit nejde.
  • Počítání životů je stejné jako pro normální útoky. Jakmile je postavě odebrán poslední život "naplocho", je herně omráčená a může se těšit, co s ní přemožitelé zamýšlejí.
  • Po proplácnutí se probírá s jedním životem, ale nebude se bezprostředně bránit ani utíkat, pár minut jí trvá, než se vzpamatuje. I pak použijte hlavu - pokud vám přemožitelé nasadili provaz kolem rukou, jste pevně svázaní. Pokud vás drží, drží vás pevně atd. Nesnažte se zneužít toho, že vám tímto nechtějí reálně ublížit.
  • Samozřejmě můžete postavu zajmout/být zajmuti i jinak, prostě se vzdáte přesile, svážou vás během vlivu vhodného kouzla atd.

Věže

  • Každá strana má svou základní věž. Tato je nedobyvatelná. Hranice věží budou jasně vyznačeny páskou.
  • Ve věžích se mohou hráči dané strany léčit a oživovat. Nesmí zde však dlouhodobě (tj. déle než po dobu léčení) uchovávat žádné herní předměty kromě standart dané strany.
  • Mimo toho bude na herní ploše několik ohraničených lokací, které se dají dobývat a tímto zabírat pro vítěznou stranu. Žádná speciální mechanika pro to není.
  • Neohraničené herní lokace se herně nedobývají (to ovšem neznamená, že se o ně nemůžou utkat dvě armády). Jejich význam je vždy popsán a výhody z nich může těžit ten, kdo je toho aktuálně schopen.

Dobývání, věže, standarty 

  • Každá strana má dvě standarty, které slouží k oživování padlých v boji
  • Standartu smí vždy přenášet pouze živé postavy.
  • Standarta je významný taktický prvek, protože umožňuje oživovat padlé bojovníky přímo na bojišti. Může však kdykoli padnout do rukou nepřátel. Za dobytou se považuje v momentě, kdy ji drží v rukou pouze nepřítel a nikdo živý z vlastnické strany a nahlas pomalu napočítá do 3. Pokud se tak stane, má její uchvatitel právo z ní utrhnout 5 lístečků (15 oživení). Poté ji musí neprodleně předat zpět vlastnické straně. Během tohoto počínání i při návratu vystupuje jako posel a nesmí být zabit, ale ani sám útočit. Vlastnická strana poté musí standartu odnést do své věže, aby ji znovu mohla jakkoli používat.

Herní předměty

  • Ve hře jsou dva typy herních předmětů: trvalé a užitkové. Trvalé lze používat nepřetržitě, užitkové jen jednou.
  • Mezi trvalé předměty patří různé artefakty, poklady, standarty, questové předměty atd.
  • Mezi užitkové patří lektvary, svitky a některé speciální předměty.
  • Na každém herním předmětu je uvedeno, co dělá. U užitkových je však tato informace skryta, a postava, která chce například použít lektvar, musí jeho kartičku roztrhnout a uvnitř si přečíst, co se stalo. (Pokud lektvar někde našla nebo se stala obětí léčky, může se také místo oživení dočkat smrti).
  • Pokud postava zemře, nechá na místě své smrti veškeré herní předměty.

Hesla

  • Ve hře mohou nastat situace, kdy je nutné hru přerušit nebo zastavit. K tomu slouží následující hesla:

Rudá stop: klasické heslo, které může využít každý hráč, pokud je nutné okamžitě perušit hru. Zejména tedy v případě vážnějšího zranění, ohrožení hráčů nebo i nezvládnutí probíhající scény z fyzického či psychického hlediska (toto by se na Bráčku stát nemělo, ale jeden nikdy neví). Scéna či boj tímto končí a nedohrává se, pouze se domluví výsledek, pokud je to nutné pro další vývoj.

Stop-time: tímto heslem se scéna pouze pozastavuje, aby bylo možné oznámit významnou skutečnost. Hráč tedy tímto heslem hru pozastaví, počká, až má pozornost všech aktérů, oznámí jim, co se děje a následně je hra zase rozeběhnuta. Například: Stop-time! Uprostřed bojiště vybuchla bomba, všichni přítomní ztrácí 2 životy! Konec stop-time!

Božské kouzlo: tímto heslem vládnou pouze vládci stran a případná CP či organizátoři. Může být použito ve spojení se stop-timemem. Sesilatel provádí velmi mocnou magii s obvykle plošným efektem. Tímto heslem tedy oznamuje všem, co se stalo. Pokud je využit stop-time, scéna se zastauje, pokud ne, běží plynule dál, hráči pouze musí zahrát přísušný efekt.

  • Těmito hesly se budeme snažit šetřit a používat je opravdu jen tam, kde to bude nezbytně nutné.

Cizí postavy (CP) 

  • Ve hře se bude vyskytovat řada CP. Budou označeny speciálními glejty.
  • CP budou většinou nebojová, proto pokud samy nezaútočí a budete je chtít z nějakého důvodu přesto zabít, učiňte tak s maximální citlivostí až něhou.
  • Některé jsou ve hře zásadní (ti budou dosazeni a kontrolováni organizátory), jiné jen pro zpestření (většinou hráčská iniciativa). Kdo je kdo si v rámci roleplayingu zjistěte sami.
  • CP mají často svá vlastní pravidla, takže respektujte to, co vám řeknou. V případě pochybností vyhledejte organizátora a pokud CP skutečně dělá něco špatně, bude dodatečně odloveno a poučeno či rovnou utraceno.
  • Pokud chcete hrát mimo hlavní strany nějaké CP a dělat hru sobě i ostatním po svém, domluvte se s dostatečným předstihem s organizátory a velmi pravděpodobně vám to bude umožněno.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky